[…]Ideea că trăim într-o cultură postmodernă este un mit. De fapt, o cultură postmodernă este o imposibilitate; ar fi totalmente de netrăit. Oamenii nu sunt relativişti când e vorba de ştiinţă, inginerie şi tehnologie; mai degrabă, ei sunt relativişti şi pluralişti în probleme de religie şi etică. Dar, desigur, asta nu e postmodernism; asta e modernism! Este vechiul verificaţionism, care susţinea că orice nu poţi demonstra cu cele cinci simţuri este o chestiune de stil personal. Trăim într-o cultură care rămâne adânc modernistă.
[…]Înţelegând corect cultura noastră este important pentru că Evanghelia nu este auzită niciodată în izolare. Este întotdeauna auzită în raport cu ambianţa culturală curentă.
[…]
Extras din articolul Christianity Today Dumnezeu nu este mort încă (în engleză) al lui William Lane Craig, filosof, teolog, istoric al Noului Testament şi apologet creştin.
Înţelegerea contextului socio-cultural actual, naţional şi local este o premisă importantă pentru aflarea modului în care creştinii urbani trebuie să proclame Evanghelia Împărăţiei semenilor lor.
Din păcate, gândirea critic-reflexivă evanghelică românească, neimportată, este destul de rară. Mai mult, cei mai mulţi credincioşi nici nu intuiesc că ar fi nevoie de aşa ceva.
Ca să se poată relaţiona la atenieni, sfântul apostol Pavel a străbătut întâi cetatea, nu ca să facă cumpărături de la mall-urile vremii, ci ca să le cunoască idolii (printre altele). Şi după ce i-a văzut, în discursul de pe Areopag nu le-a scos ochii cu idolatria lor, ci pornind de la observaţiile făcute „cu luare aminte”, şi, mai ales, de la „dumnezeul necunoscut” al atenienilor, le-a vorbit un crâmpei de Evanghelie, nu mult, „ca să nu-i aglomereze” vorba lui Costel Busuioc (din interviul pentru Radio Vocea Evangheliei, difuzat sâmbătă 19 iulie la Cluj-Napoca). În acest pasaj din Fapte se află probabil inspiraţia pentru rădăcina oricărui demers evanghelistic şi apologetic urban şi trans-cultural.
Care or fi „dumnezeii necunoscuţi” ai românilor, ai clujenilor, ai celor care fac pelerinaj duminica la mall-uri, noile agore? Cine sunt „poeţii lor” pe care ar fi bine sa-i mai cităm din când în când în discuţiile noastre evanghelistice, să arătăm că nu suntem ignoranţi, anacronici sau anistorici?