Organizaţiile caritabile se plâng de indiferenţa clujenilor. Oamenii de afaceri susţin cã acele organizaţii încã nu ştiu sã cearã sponsorizãri.
Când vine vorba de a scoate bani din buzunar pentru activitãţi caritabile, clujenii sunt mai zgârciţi decât alţii, sunt de pãrere sociologii, psihologii şi majoritatea reprezentanţilor organizaţiilor non-profit. Oamenii de afaceri clujeni nu subscriu însã acestei idei.
Directorul de comunicare al Asociaţiei pentru Relaţii Comunitare (ARC), Cãtãlin Gheorghe, considerã cã “zgârcenia clujenilor” este, de fapt, un mit urban şi cã aceştia nu sunt mai puţini darnici ca locuitorii altor oraşe. “Problema este cã ONG-urile nu ştiu sã cearã şi sã se punã în papucii donatorilor. Important este ca asociaţiile sã depunã proiecte interesante şi care sã se potriveascã cu profilul firmei de la care solicitã bani”, spune Cãtãlin Gheorghe.
Potrivit unui studiu ARC, la nivel naţional, realizat anul trecut şi intitulat “Tendinţe ale comportamentului filantropic”, românii dau mai uşor bani bisericii, cerşetorilor şi victimelor dezastrelor naturale, decât ONG-urilor.
Detalii: ziuadecj.ro