Warning: Constant automattic\jetpack\extensions\social_previews\FEATURE_NAME already defined in /home/clujulev/public_html/wp-content/plugins/jetpack/extensions/blocks/social-previews/social-previews.php on line 14
Apel de participare la Expoziţia Rădăcini – Clujul Evanghelic

Apel de participare la Expoziţia Rădăcini

Studenţi şi absolveţi ai facultăţilor de arte vizuale sunt invitaţi să se înscrie cu lucrări la Expoziţia Rădăcini, eveniment realizat deRevista Recreativ şi Tabăra Recreativ în colaborare cu Direcţia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional a judeţului Timiş – Casa Artelor şi Centrul Areopagus, Timişoara.

Locaţii şi perioade:
9 Aprilie- 23 Aprilie 2010, Galeria Pygmalion- Casa Artelor, Timişoara
24 Aprilie- 7 mai, Centrul Areopagus, Timişoara

Înscriere până la data de 26 martie, 2010!

Cuvinte de referinţă:
– societate post-modernă, globalism
– om mondializat
– dezrădăcinare de principii, tradiţii, credinţă
– dezechilibru, dezorientare
– vulnerabilitate, individualism
– rutină, manipulare
– consumism – consum, deci exist!
– stres, anxietate
– sclav fericit
– individul-dumnezeul modern
– tehnologie
– corectitudine politică


Tema Rădăcini
abordează tipologia omului post-modern, care devenit vulnerabil, „pierdut în faţa complexităţii vieţii încearcă să-şi simplifice existenţa funcţionând doar în contexte previzibile.”(O.Hurduzeu, Sclavii fericiţi, Lumea văzută din Silicon Valley)

„Ca şi omul gnostic, persoana vulnerabilă recunoaşte doar relaţiile de putere. Pe de o parte, se vede strivită de divinităţile surogat, marile sisteme de putere contemporane, tehnocratice în esenţa lor (piaţa mondializată, scientismul, tehnologia); pe de altă parte, încearcă să suplinească propria-i slăbiciune prin aderarea conformistă la ungrup (grupul feminist, grupul ecologist, grupul apărătorilor drepturilor omului etc.).Grupul funcţionează ca o structură intermediară, de legătură, între individul izolat şi sistemele de putere ce au înlocuit Unul transcendent al societăţilor teocratice. Adoptarea unei identităţi de grup îi oferă individului atât iluzia apartenenţei la o colectivitate (cu siguranţa şi beneficiile pe care le conferăputerea de grup), cît şi un anumit spaţiu de manevră (un surogat de gîndire individuală, curăţată însă de riscurile asociate individualismului tradiţional: responsabilitate, unicitate şi autonomie personală, libertatea gândirii, atitudinilor şi comportamentelor.”(O.Hurduzeu, Sclavii fericiţi, Lumea văzută din Silicon Valley)

Agasat de multitudinea de informaţii pe care nu le poate asimila în întregime, omul recent se adânceşte în deşertul interior deoarece nu mai are timp să-şi contemple existenţa, doar să o respire. Pare prins într-un spaţiu flotant,  presetat pe o anumită viteză în care tot ce îl încoanjoară se transformă într-un un posibil risc apocaliptic: gripa porcină, aviară, încălzirea globală, terorişti, etc.

Rămas blocat la primele nivele ale piramidei lui Maslow, trăind în incertitudine, omul post-modern caută mereu ceva care-l îndreaptă spre nicăieri, obsedat fiind de împlinirea de sine prin orice mijloace.

Într-o lume în care aşa cum spunea scriitorul Cristache Gheorghiu „ne lipsesc reperele de orientare, criteriile de evaluare corecte, în lipsa unei instituţii general recunoscute, care să discernă între bine şi rău, care să participe activ la formarea unor tradiţii folositoare societăţii, individul depersonalizat cunoşte pericolul de a nu se gândi decât pe sine şi de a se gândi doar la sine.” (Cristache Gheorghiu, Tradiţie sau liberul arbitru)

Marele scriitor rus F.M. Dostoievski ne spune în fiecare roman al său că „tragedia omului este lipsa credinţei, pentru că atunci când Dumnezeu nu există totul este permis. Pe ideea aceasta se bazează fenomenul globalismului, înlocuind Dumnezeul creştin cu zeul confortului şi al consumului. ”

„Însă cu ajutorul credinţei, sclavul fericit se poate transforma într-o persoană-eveniment pentru care totul are un rost, nimic nu este lipsit de sens sau de esenţă. Este nevoie de un moment şi un spaţiu transformat în eveniment, preţuit la adevărata sa valoare, şi de oameni dispuşi să trăiască în afara cursei după confort pentru a realiza ceea ce Ovidiu Hurduzeu înfăţişează atât de frumos: Cu o opinteală, smulgeţi din temelii catedrala, o puneţi pe umeri, începeţi urcuşul spre cer… „(Ovidiu Hurduzeu, Mircea Platon – A treia forţă: România profundă, p. 178)

„În ochii oamenilor recenţimarea crimă este să afirmi că există ceva, mai degrabă decît nimic; că există un adevăr, mai degrabă decît simulacre schimbabile după plac; marea crimă este să afirmi că evacuarea lui Dumnezeu din discursul despre om şi despre natură a fost o nenorocire spirituală, mai degrabă decît un prilej de emancipare morală; că viaţa confortabilă ca ideal uman suprem al societăţilor progresiste nu este un ideal, ci o înjosire; că guvernele şi statele ne abuzează continuu cu creşterea economică la care constrîng societatea, ca unic ideal de viaţă acceptabil şi respectabil; marea crimă este să afirmi că fără religie şi cultură omul a devenit un animal de consum; că idealul societăţilor postmoderne este transformarea tuturor oamenilor, prin forţa opiniei şi constrîngerea legilor, în animale docile, politicoase şi gregare;” (H.R.Patapievici, Omul Recent, p. 300)

„Marea crimă, în ochii oamenilor recenţi, este să reafirmi banalitatea absolută că Dumnezeu există şi că fără El toată lumea noastră este o nebunie. Marea crimă, în lumea bine de azi, este să continui să mai fii creştin. „(H.R.Patapievici, Omul Recent, p. 301)

Bibliografie:
•    Cristache Gheorghiu, Tradiţie sau liberul arbitru; http://www.globusz.com/ebooks/Traditie/
•    Ovidiu Hurduzeu, Mircea Platon – A treia forţă: România profundă; Bucureşti, Logos,  2008
•    Ovidiu Hurduzeu, Sclavii fericiţi, Lumea văzută din Silicon Valley, Iaşi, Timpul, 2005.
•    H.R.Patapievici, Omul Recent, Bucureşti, Humanitas, 2001
•    http://alonewithothers.wordpress.com/2009/10/24/despre-mesianismul-mediatic-naratologii-postmoderne-1/
•    http://www.ovidiuhurduzeu.ro
•    http://www.produsin.ro/literatura/recenzii-literatura/a-treia-forta-romania-profunda/

Secţiuni

Vă puteţi înscrie lucrările la următoarele secţiuni:
1.    Sculptură
2.    Ceramică
3.    Grafică
4.    Pictură
5.    Mixed media
6.    Fotografie
7.    Multimedia art

Condiţii de participare

1.    La Expoziţia Rădăcini, se pot înscrie studenţi şi absolveţi ai facultăţilor de arte vizuale.
2.    Organizatorii îşi rezervă dreptul de a selecta lucrările pentru expoziţie.

3.    Artiştii se pot înscrie la adresa de e-mail expo.recreativ@gmail.com , până la data de 26 martie 2010. Nu se vor mai opera înscrieri după această dată.
4.    Nu este percepută nici o taxă de participare.
5.    Pentru înscriere trimiteţi un CV şi  poze cu lucrările dvs., cu rugămintea să fie respectate următoarele cerinţe:
a)    CV-ul să conţină cel puţin următoarele date:
•    Nume
•    Data naşterii
•    Domiciliu
•    Studii
•    Expoziţii personale sau de grup

b)    Formatul imaginii să fie JPG la rezoluţie de 300 dpi.
c)    Să se menţioneze: categoria la care vă înscrieţi, titlul lucrării, dimensiuni (hxLxl), materiale/ tehnică, autor.
d)    O scurtă prezentare/ susţinere a lucrării şi a ideilor pe care le transmiteţi prin aceasta (min.150 cuvinte)
e)    La secţiunea fotografie cerinţa este ca printul digital să fie aplicat pe foam board.

6.    Responsabilitatea datelor furnizate aparţine în întregime artiştilor care le-au declarat.
7.    Nu sunt luate în considerare înscrierile incomplete.
8.    Un artist se poate înscrie cu un număr de maxim 3 lucrări.

Selecţia materialelor pentru expoziţie
1.    Organizatorii vor selecta 10 artişti după imaginile trimise. Calitatea imaginilor poate influenţa decizia acestora însă este depunctată modificarea acestora în Photoshop.
2.    Participantul va asigura transportul lucrărilor (dus/întors) şi va acoperi costul acestuia.
3.    Organizatorii nu se fac responsabili de calitatea transportului.
4.    Dacă imaginile prezentate în prealabil se dovedesc a nu fi conforme cu lucrarea, organizatorii îşi rezervă dreptul de a o refuza.
5.    Organizatorii nu îşi asuma responsabilitatea în caz de furt, incendiu sau orice fel de avariere a unei lucrări sau a unei persoane în cadrul evenimentului expoziţional.

Artiştii selecţionaţi:
– vor primi fiecare un catalog al expoziţiei,
– vor avea lucrările expuse în două locaţii din Timişoara cu posibilitatea de a fi propuse şi pentru alte expoziţii,
– vor fi promovaţi intens
în această perioadă prin mijloace media,
– plus alte surprize!

Pentru mai multe detalii sau daca aveţi întrebări puteţi să ne contactaţi la adresa de e-mail: expo.recreativ@gmail.com . Vă dorim succes şi spor la lucru!

Coordonator Expoziţie Rădăcini
Flavia Ancuţa
expo.recreativ@gmail.com

www.revista-recreativ.ro
www.tabara-recreativ.ro

Adaugă comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.