Cruciadă versus Jihad (I) Violenţa în creştinism şi islam, de Paul Chiș

Una din marile probleme cu care se confruntă lumea de azi este fundamentalismul islamic şi terorismul islamic. Toată lumea cunoaşte sângeroasele atacuri teroriste de la 11 septembrie 2001 de la World Trade Center, 11 martie 2004 din gara Atocha din Madrid, de la Londra din 7 iulie 2005. Din fâşia Gaza organizatia terorista Hamas atacă cu rachete localitatile evreieşti de la graniţa cu Israelul de ani de zile. În Irak creştinii sunt supuşi atacurilor teroriste ale fanaticilor musulmani, foarte multi creştini au fugit din Irak din această cauză în ultimii ani. Atacuri teroriste anticreştine (incendieri de biserici, creştini bătuţi) au avut loc in ultima perioadă şi în Egipt şi Pakistan. Chiar şi în Turcia unde după dispariţia Imperiului Otoman (1923) islamul s-a modernizat şi musulmanii au devenit mai toleranţi cu cei de alte religii ca urmare a educaţiei laice a guvernelor republicane (primul guvern al Republicii Turce a anulat rolul islamului ca religie de stat, a anulat legile care se bazau pe Sharia-legea religioasă islamică) au avut loc în ultimii ani atacuri contra creştinilor din partea unor grupări musulmane fanatice, în 2007 trei creştini (convertiţi de la islam) au fost ucişi (vinovaţii au fost arestaţi ), unii membrii ai autorităţilor turce văd convertirea de la islam la creştinism ca o „trădare a turcităţii” (există ideea ca orice turc patriot trebuie să fie musulman) şi din această cauză Bisericile şi misiunile evanghelice din Turcia au parte adesea de piedici administrative (autorizaţii obţinute cu greu sau refuzate), trebuie precizat că aceaste tendinţe spre fundamentalism au apărut doar de câţiva ani iar deocamdată majoritatea turcilor nu sunt fundamentalişti.

În toată Europa şi SUA dar şi în alte ţări fundamentalismul islamic este o problemă din ce in ce mai mare nu numai din cauza pericolului atacurilor teroriste cât şi din cauza încercărilor de islamizare a societăţii (diferite grupuri musulmane pretind ca guvernele statelor unde au emigrat să introducă anumite elemente din legislaţia religioasă musulmană: de exemplu în domeniul dreptului familial). România nu a avut deocamdată probleme cu musulmanii din interiorul granițelor sale pentru că musulmanii din România (majoritatea de origine etnică turca sau tătară) sunt mai liberali decât musulmanii proveniți din Orientul Mijlociu şi sunt mai puţini. Cu toate acestea riscuri există şi la noi, în ultimii ani au fost arestaţi de SRI (serviciul roman de informaţii) mai multe persoane provenite din Orientul Mijlociu (mai ales palestinieni) din cauza legăturilor cu organizatii teroriste (HAMAS), aceste cazuri fiind prezentate în presă în mod detaliat. Romania participă cu trupe la coaliţia condusă de SUA in Irak şi Afganistan şi prin urmare este o posibila ţintă pentru atacuri teroriste.

Toate aceste probleme discutate mai sus îşi au originea în trecut aşa cum voi demonstra  în continuare.

– va urma –

Adaugă comentariu